شوبير: اللي هيقولك مفيش مشكلة لكهربا قوله لا في مشكلة

كتب : أحمد حسين

الأحد، 30 يونيو 2024 11:45 ص

shareicon

مشاركه

كهربا

كهربا

قال الإعلامي أحمد شوبير، إنه هناك بالفعل مشكلة بين محمود عبدالمنعم كهربا، لاعب الأهلي، والسويسري مارسيل كولر المدير الفني للفريق، وسيتم توقيع غرامة على كهربا وفقا للائحة الفريق.

وأوضح شوبير خلال برنامجه عبر إذاعة "أون سبورت إف إم" صباح اليوم الأحد: "اللي هيقولك مفيش مشكلة لكهربا قوله لا في مشكلة".

وأضاف: "هناك لائحة ستطبق على كهربا، كهربا كان يتدرب عقب مباراة فاركو، ثم غادر، ومارسيل كولر سأل ماذا حدث، وتم إبلاغه أنه يُعاني من عنده ثقل في قدمه ولا يقدر على استكمال المران، رد كولر (ما هو كان على الدكة وبيسخن عادي لو كان نزل بقى كان اتصاب؟)".

وأكمل: "عايز أقول لكهربا كلنا عمالين نقرأ إنكم هتكرموا موديست وهيتكل على الله والأهلي معندوش غيرك أنت ووسام أبوعلي، بتعمل مشكلة لية يا كهربا؟".

وأردف: "الناس بتحبك وبتدافع عنك لكن لو أنت مدافعتش عن نفسك اوعى تأمن جمهور النادي الأهلي، يطلعك السما وبعدين يخسف بيك الأرض، طالما ممشيتش على النظام اللي عودهم النادي عليه، الجمهور عنده الأهلي الأهم من أي لاعب".

جدير بالذكر أن الأهلي كان قد حقق فوزا بهدفين مقابل هدف على فاركو، في المباراة الماضية بمسابقة الدوري المصري الممتاز "دوري نايل".